tisdag 5 november 2013

Det går bra just nu....

... trots att jag hade jordens kamp med sängmonstret i morse och råkade dessutom kliva upp på fel sida.... svårstartad och sur som få fram till förmiddagsfikat...tål att sägas igen och igen..jag trivs så bra med mitt jobb och jag har ett helt gäng underbara kollegor så ofta får mig i skratt och så även idag och humöret åkte upp, resten av dagen gick som en dans.

Jag samlar inte bara fina tyger utan tycker även om att samla på mig tråd och blir lycklig av att titta i mina trådlådor. När jag i början av förra veckan fick veta att jag vunnit en box med trådar av Ingrid som har Huskvarnabutiken i Vimmerby så dansade jag hula hula och hade jag behärskat tekniken så had jag hjulat ett par varv. I fredags kom lådan hem till mig och den står nu på hedersplats och jag blir varv i hjärtat av se se alla vackra färger som finns i den.

Funderar och fiffiluerar över vad jag ska sy och vilka färger jag först ska testa, har inte ännu kommit på nått så under tiden fortsätter jag virka mössor....

Pågående virkprojektet är nu en mössa till mig själv...dockan har redan ett gäng att välja på... Nu ska jag attakera tandborsten och sedn så ska jag våldföra mig på kudden, vill vakna på bättre humör imorgon då jag har massor av skoj i kalendern.. P & K

2 kommentarer:

  1. Här händer det saker medan jag tittar åt ett annat håll! Vad roligt att du gör andra saker som du tycker om att hålla på med! Det är bra för kreativiteten!
    Inte vinner jag en massa råd heller! Men jag behöver ju inte mer än det jag har av det... med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga trådar, grattis! Blir nästan lite avis....

    SvaraRadera