lördag 16 november 2013

Äntligen gånger flera

För det första ville min dotter bli fotograferad idag....och jag var inte nödbedd, inte alls om jag ska vara ärlig.

Vill så gärna ha nytagna bilder på barnen att sätta på väggen, nu är bara den stora utmaningen att få Lilleman att ställa upp på nått annat än ryggtavlebilder....

Efter den fotograferingen stod jag i fönstret i mitt syrum och såg hur solen strålade över den lilla träddungen inte långt från huset, bytte objektiv till macrot och gav mig ut för att krypa kring i mossans underbara värld....


Som jag saknat det!!
Nu på kvällskvisten så plockade jag bland tygerna och bestämde mig rakt upp och ner att nu ska jag sy. Quiltade en bit om 12 x 12" med en av de melerade trådarna jag vann från Huskvarna butiken i Vimmerby. Gick så smidigt och blev riktigt snyggt.

Dessvärre räckte den lilla biten för att rygg och nacke skulle börja värka.... förhoppningsvis snart slut på det här eländet nu, två behandlingar kvar under nästa vecka. Sen så..... Men nu så blir det mys med barnen en stund innan sängen kallar ! Så Tack och God Natt!!

3 kommentarer:

  1. Åhh... vilka fina bilder! Det är roligt att ha lite nya bilder på ungarna! De förändras ju allteftersom de växer och blir äldre!!
    Hoppas att behandlingarna hjälper din onda nacke och rygg!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara foton du har tagit. Lika fina som alltid. Jag hoppas att du snart blir så bra så du kan sy "på riktigt". Klart man tappar inspirationen om man vet hur ont man får sen.

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder Du tagit.Hoppas Du blir hjälpt för ditt onda.
    Kram.

    SvaraRadera