måndag 7 februari 2011

Förstår inte riktigt...

... det är måndag idag, min segdag, när jag kastar mig i soffan efter middagen och förblir där tills det är dags för sängen. Idag när jag kom hem började jag med att tända i pannan, laga två olika middagsrätter, efter maten tog jag fröken på promenad och mötte upp KG som jobbat över. Så skönt att bara kunna gå utan att behöva vända. Men jag måste erkänna att jag kände mig något spak när jag passerade ett visst skogsområde, och när Lilo markerade upp mot skogen för att sen skrämt fara iväg en bit så kändes det som jag ville springa hem och gömma mig bakom en kudde. In te rädd för att det ska vara nån elak gubbe, för honom skulle jag klippa till med ficklampan, grävlingen tror jag Lilo skulle ge en match, brunbjörnar har inte synts till vad jag vet. Orsaken till min knut i magen var att möta ett av de djur vi såg hade haft fest i vår skog.
Lilo försöker lukta sig till vem som ställt till sån oreda...
Så särskillt svårt att gissa vad för sorts djur som bökat är det inte, med stor sannolikhet har Vildsvinen hittat till våra trakter. Gott på grillen, men inte särskillt trevligt att stöta på livs levande, och jag tror inte det är nån större idé att försöka drämma till dem med ficklampan. Nää det är bara att hoppas att de håller sig på sin kant så ska jag se till att hålla mig på min.
Efter att ha promenerat en timme så högg jag tag i disken, sen bakades det oootroooligt goda muffins, och därefter skar jag scraps. Nu känner jag mig helt klart redo för att krypa ner i sängen och kika i nån trevlig bok!!
Go kväll på er!!

5 kommentarer:

  1. Min kollega som ibland möter vildsvin när hon är ute med hundarna vrålar sjörövar-fabbe för full hals. Hon menar att det borde skrämma livet ur de flesta :o) Hoppas du slipper stå öga mot öga med grisarna! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Så effektiv du varit idag! Efter detta förtjänar du verkligen en stund med en god bok och sen en natts god sömn! Sov gott!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. När jag läser vad Ullis skriver, så förstår jag att det jag hört - att vildsvinen är så skygga så du knappt riskerar att möta dem - inte stämmer.
    När jag bodde i Bollnäs så läste jag ibland om att folk sett björn i skogen. Då gick jag och pratade högt med hunden för att "skrämma bort" dem - de är ju också skygga.

    SvaraRadera
  4. Wow så flitig du varit med både matlagning och bak.
    Att möta ett vildsvin låter inte lockande. Här i sta´n har vi andra sorters odjur som går på två ben.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Var rädd om dig. Vi har vildsvin i skogen här nere också. Man får passa sig! Massor av saker du gjort! Blir nästan avis på din energi!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera