måndag 20 oktober 2008

Så var det åter måndag, fick inte samma reaktion som förra veckan från A, denna morgon gnydde han bara fram; "Känns inte som jag har sovit ett dugg". Hur många mornar har man inte känt så? Känns om någon måste ha försökt spelat mig ett spratt genom att ställa tillbaka klockan eller nått i den stilen.
Igår satt jag vid symaskinen och kämpade på med den röda necessären som jag startade upp förra helen, fem i tolv slår det mig med flera tons kraft att killarna skulle vara på fotbollsavslutning klockan tolv. Det vart fart i turbomotorn i oss alla tre, och den som träffat min A vet att han är minsann inte någon turbomänniska, ja ja vill man bara tillräckligt mycket så går det bevisligen. Vi kom dit kvart över tolv och det var ingen större fara. Hemkommen så sydde jag klart necessären, vet inte om det går att kalla den necessär den är stor som en mindre weekendbag. Får se vad beställaren tycker, hon ville ju ha en stor :) Innan sängen så gjorde jag ett prototyp-fökläde i storlek fyra år, den saknar nackband. Bra blev det så ikväll ska jag sy det "riktiga" Kul var det att sy det så det kanske blir massproduktion, vem vet.... Men nu har jag inte tid att sitta här och svammla, dags att ge sig av. Måndagar är kul och det kommer bli en sån härlig dag!!!

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du är positiv...!! =) Att du orkar. Själv är jag helt slut efter helgen. Varje måndagsmorgon tänker jag "Är det inte meningen att man ska vara PIGGARE efter en helg?? Tydligen inte!
    Jag ska kika in dina necessärer, tack så mycket för det!! =)
    /June

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken fin blogg du har, kul att se alla bilde rpåd et du syr! Hittade hit genom lappeklipps sida så jag blev ju nyfiken och va tvungen att kika runt lite.KOmme råter en annan dag och fortsätter läsa.Mycket fint har du quiltat!!
    Mvh Malin

    SvaraRadera