fredag 9 maj 2008

Ya-Ba-Da-Ba-Doo

Hör ni nått konstigt läte så är det bara jag som vrålar ut min glädje över att det äntligen är fredag och ett alldeles underbart strålande väder dessutom. Tyvärr är jag tvungen att sitta med näsan i böcker och artiklar för att sätta fart med min examinationsuppgift som ska vara klar om en dryg vecka. Känner som vanligt Mister Deadline flåsa mig i nacken. Tänker inte gå in på någon förnuttig diskussion om att jag ska skärpa mig i den frågan för det kommer aldrig att ske så länge jag lever, om jag nu inte helt skulle skifta personlighet, vilket jag finner föga troligt med tanke på att jag redan levt i 37 år vilket man får betrakta som i sammanhanget ganska länge. Finns faktiskt ett tillfälle där jag haft oförskämt gott om tid på slutet och fick se på när andra som lökat i början fick våndas. Det var när jag tillsammans med en kurskamrat skulle skriva C-uppsats i slutet på min sjuksköterskeutbildning. När två veckor återstod av tiden för inlämning var vi i det stora hela klara med vår uppsats, hade bara lite små språkpetningar kvar. Satt i en datasal som var full av svettiga kursare som slet med sina uppsatser, när vi skrivit sista ordet kunde vi ju inte annat en dela med oss av vår glädje så vi ställde oss upp och ropade Fäärdiiig, gissa om svetten lackade om än värre i våra stackars kursares pannor. En upplevelse som jag nog aldrig kommer att få återuppleva, men känslan var grymt skön!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar