onsdag 28 maj 2008

Nordupplands sämsta morgonhumör

Har jag alltid sagt att jag har, de finns de som tvivlar på att det stämmer. Men jag kan lova er att det ÄR så. Innan jag fått två koppar kaffe och suttit för mig själv i en halvtimme är jag inte pratbar och skulle någon till äventyrs testa (vilket händer då och då) så får de bara ett vrål så att fönsterrutorna skallrar till svar. Dessutom så får inget avvika från mönstret utan allt måste flyta på som det ska, om det nu inträffar nått som inte ska hända ja då tar ärkehäxan åter besittning i min kropp och ungarna står tryckta mot väggen som tennsoldater, smiter ut i bilen och sitter där tysta som små möss. Sen rivstartar jag bilen och far iväg under ett surt mummel. Jag säger bara det stackars mina barn som får genomlida detta. En morgon när jag dukade fram frukosten till barnen och la fram deras kläder frågade Lilleman försiktigt om jag sovit gott, jaa?? svarade jag varför undrar du? För att du skriker inte som du brukar. En annan morgon när jag klev upp efter dottern och sa ett käckt God morgon till hennes, tittade hon på mig med uppspärrade ögon och sa förvånat; Du pratar innan du druckit ditt kaffe!! Finns det fortfarande någon som tvivlar?

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag tror dig... Men det lär jag väl bli varse i helgen. ;-)

    SvaraRadera
  2. Oj! Jag tycker också synd om dina barn! Men jag tycker synd om dig också för du kan ju inte hjälpa det och det kan ju inte vara roligt! Tur att det går över! =)
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera