torsdag 22 maj 2008

Sista arbetsdagen för veckan...

Denna vecka har verkligen varit kurserna och föresläsningarnas vecka. Känns så där ska jag väl erkänna. Börjar på att bli lite mycket. Idag på förmiddagen så hade jag utbildning i ett nytt datasystem som ska införas på jobbet i höst. Jag är utsedd att vara utbildare och support person på min arbetsplats, hualigen. Det vill till att tid finns att sitta och öva å nöta innan det är dags för att hugga tag i och utbilda de andra. I morgon är det hemma för studier. Ska då förbereda mig för seminariet nästa vecka.

En timme innan det skulle sluta hängde sig dokumentationsprogrammet och det blev till att ge upp. Åkte till Märsta och åt lunch med de bästa tjejerna som finns!!!!! Träffade min fd chef och flera andra personer jag jobbat med, "hemlängtan" stack i hjärtat. Men så är det kommer aldrig kunna gå tillbaka, och jag har det faktiskt rätt bra där jag är.

Måste bara försvara mina killar som för det mesta sköter sig, men det är inte lika kul att skriva om. Måste ju få beklaga mig och spela martyr när chansen ges :)

Idag levererade jag två broderade handukar;

Passade även på att köpa tyg till ett påslakan som jag ska sy till Bellanbus i ett årspresent. Mamma E var med och valde tyget,

Men jag tror absolut med säkerhet att jag aldrig mer kommer köpa ett tyg eller nått annat heller för den delen i den butiken om det inte händer nått drastiskt. Maken till otrevlig personal eller ägare tror jag aldig jag mött nån gång. Vet från tidigare besök i butiken att ägaren dessutom är okunnig. Butiken i sig kaos, knappt att du kan ta dig fram i butiken, svårt att hitta det du söker. Höll på att slå på rygg när jag såg prislappen på detta tyg (och även de andra av samma kvalitet); 129 kronor metern för ett vanligt bomullstyg. Hade det inte varit för att det var otroligt sött hade jag inte köpt det. Men som sagt inte kommer jag sätta foten därinne fler gånger om inte ägare och personal byts ut!!´

Nu ska jag sätta fart och sy klart lite, är ju med i en sommartävling där det gäller att få saker klara!!

2 kommentarer:

  1. Jättefina handdukar och gulligt tyg men vad tråkigt det är med sådana butiker. Vad heter butiken? Vi bor ju inte så otroligt långt ifrån varandra om jag förstått saken rätt och den butiken vill jag nog missa i så fall... ;)
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  2. Ha en fin helg!
    Nästa vecka ses vi! :)

    KRAM

    SvaraRadera