tisdag 1 januari 2008

Nytt år- Nya äventyr!!

Så har snart den första dagen på det nya året gått! Förhoppningarna inför det nya året är stora, jag ska hinna sy så mycket, uppleva mycket osv osv. Fast det viktigaste av allt är att hålla mitt nyårslöfte; Tänka mer på vad JAG vill, ta hand om mig och min familj inte vara så förbenat snäll och ställa upp till höger och vänster!! Ett riktigt EGO ska jag bli, hihi det klara jag inte men mer ego iaf!!
Det nya året firades lugnt tillsammans med en annan familj, tonårsdotter stannade hemma med pojkvännen, så det kändes tryggt. Lille sonen sprang omkring som en mästerfotograf och knäppte kort, en bild på mor och far;






och en bild på värdparet;



Massor av god mat intogs, Toast skagen till förrätt, Potatisgratäng och lövbiffs rullar till huvudrädd och hallon pannacotta till efterrätt. Innan tolv hann vi dessutom smaska på ost och kex, sånna där ostar som luktar värre än gubbens arbetsstrumpr, (och dom är inte attt leka med), lille sonen smakade på tre olika ostar, trots att han höll på att få upp den första biten, lite imponerad och stolt blev jag!!

Vid halv fyra kröp vi ner i på madrasser efter en mycket lyckad kväll!!

Idag har jag slöat, broderat ytterligare tre ägg till babtäcke och röjt bland mina scraps. Känner mig riktigt nöjd med min insats denna första dag på året!! Må de andra dagarna bli lika bra!

1 kommentar:

  1. herregud en sån söt liten kossa bäbis... :)

    SvaraRadera