måndag 31 december 2007

Gott nytt år!!

Så har vi kommit till årets sista dag och det är dags att knyta ihop påsen för 2007. Året kommer att avslutas med goda vänner, god mat, dricka och till slut lite raketer. I år har vi inte köpt några mängder för det ju faktiskt att skuts upp pengarna rakt i luften, men några vill ändå barnen ha.
Under det här året har det hänt en del både bra och lindrigt sagt mindre bra saker. Under våren bytte jag jobb och minskade min resväg me 4 mil dagligen. Det innebar oxå att lämna mina underbara arbetskamrater, men vi håller kontakten..än så länge.
Sytt har jag gjort en hel del, skulle jag summera blev det nog mer än jag trott. Köpte mig en ny leksak; Brother Innovi 4000D som tyvärr just nu är på service för andra gången, men när den väl är hemma så ska vi leka på allvar. Precis som förra julen har jag fått ett syryck och Berninan har fått bekänna färg, har broderat massor, och mer lär det bli. Däremot borde jag sluta surfa runt och fastna för både det ena och det andra broderiet är inte sunt för min plånbok :)
I spetember var jag på Quiltköping för första gången, absolut inte sista. Syträff i Västra Haninge har jag oxå klämt in både en i våras och en nu på hösten.
Sen hände ju katastrofen som så när höll på att ta ifrån oss min älskade svåger, det är fortfarande väldigt lång väg kvar för honom och absolut inte slut på oro för oss nära, även om den numera ser lite annorlunda ut. Han lever och finns kvar hos oss!!! Tack änglarna för det!!
Nu ska jag in och snygga till mig inför kvällen.
En nyårskram skickas härmed ut till er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar