torsdag 1 augusti 2013

Segt som ett toy

Varje morgon denna vecka har varit som att bestiga ett högt berg...hela kroppen har skrikit av motstånd och så även idag, tur det snart är helg..... Alla helger denna månad har nått skoj inbokat, börjar med en helg som storfamilj (igen...) Beroende på väder har jag lite aktiviteter på lut.....
Många har gnällt på senaste dagarnas regn och vill ha tillbaka sommaren ett tag till, själv har jag njutit av regnet, det behövdes verkligen! Så knaster torrt i backen, men nu får det gärna vara sol och varmt ett tag till innan hösten får komma på allvar....
Jag vet att det funderas på om när jag ska hitta tillbaka till sömnaden, en adekvat undran som även jag själv har. Sätter mig ibland och syr lite men hittar inte glädjen, det känns helt enkelt inte kul att sy just nu. Tror inte det är någon idé att forcera fram det, den kommer när den kommer.....
Nu står grötkokning på min agenda så att jag mätt och glad kkan fara till jobbet....
Ha en fin torsdag!

2 kommentarer:

  1. Nej, det går inte att tvinga fram sylusten. Man kan försöka locka lite, men vill den inte så vill den inte. Den kommer tillbaka tids nog! Må så gott! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Lyssna på din kropp Lizzan! Sylusten kommer när det är dags för det... du kan inte tvinga fram den... jag vet!!
    Fina bilder har du tagit och det är ju en lisa för kroppen det med eller hur?
    Stor karm

    SvaraRadera