lördag 24 augusti 2013

Ibland så vill det sig inte

Och idag vill det sig inte alls, köpt tre nystan för att virka en babymössa (nej inga barn på väg) just för att det är så sött och lite lagom storlek att börja med, känns som det är precis vad mitt tålamod mäktar. Har virkat förr, men nu när ja skulle få till det så osade det minst sagt svavel om min trut. Till sist lyckades jag få till en ring och börja ett vinglade arbete, då trasslar hela nystanet till sig och jag tvingas riva upp och hela härligheten åker in i ett hörn!!
 Plockar istället fram mitt babytäcke och tänker sätta fart med quiltandet, inser då att den vadd som finns här hemma inte är tillräckligt fluffig för att det ska bli som jag tänkt mig.
Så nu sitter jag åter vid min dator och lär mig lite bildbehandling istället och det går bra, för nu har jag ju ingen plan utan leker förutsättningslöst............ Men imorgon är en annan dag och en annan plan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar