tisdag 17 maj 2011

Lite tokig måndag...

Arbetsdagen gick som den skulle i ettt huj, med fläng hit och dit, klockad gick som den var satt på turbo. Kastade mig i bilen efter arbetsdagen slut, in på Willys och handla. Hem fort som f-n, laga mat så Lilleman fick nått i sig innan träning. De gav sig iväg, jag promenerade med Lilo och köpte ägg, hem och steka pannkakor till matsäcken som den Lilleman ska ha till idag, plockade fram allt han behövde och tog sen Lilo på prommis igen för att möta mina killar som dessvärre var försenade på grund av att nått ljushuvud ställt sig ivägen så att han inte kunde köra ut sin bil. Undrar ibland hur folk tänker eller inte alls tänker. Efter en stunds promenad så fick jag syn på kreatur som kommit lös, in tll grannen tillika ägare och skvallrade den goda nyheten. Hjälpte sen till att få in dem där de skulle, måste erkänna att något spak var jag, det var inte små kalvar vi pratar om utan stora kossor, höll på kissa på mig när de kom rakt emot mig, men de backade när jag sa buuu med skälvande röst, phuu, lite pondus har jag nog allt. Iväg med Lilleman till kompisen där han skulle sova eftersom de ska på utflykt och jag ska iväg tidigt. Hade toksvårt att varva ner och somna efter kvällens äventyr och det innebar ett sjuhelsikes problem att komma upp ur sängen i morse. Men nu så är jag uppe, packad och klar, så jag ger mig väl av mot Forsa Folkhögskola och en spännande föreläsning!
Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Har du koskräck, Lizzan;-D?

    Tack för hjälpen förut!
    Hoppas att du lyckades knäppa några fina bilder!!!
    Kram

    SvaraRadera