lördag 7 maj 2011

Far bara runt å runt

Känner ni igen uttrycket "Jag har inget att sätta på mig??" och paniken som växer i kroppen ju närmare kvällen kommer.....Just i det läget är jag nu. Provar kläder, ratar kläder och tänker att detta kommer ju inte att gå, jag ser alldeles för fet ut i det där och det där blir för varmt.....Gubben suckar och tittar på mig som om jag kom från yttre rymden eller nått. Till sist säger han uppgivet; "Men stanna hemma då", är han dum i hela huvudet eller nått?? Det här vill jag ju inte för hela mitt liv missa!!! Nåja, tror inte att det egentligen har så stor betydelse vad jag sätter på mig, eller hur mitt hår ser ut, huvvesaken jag kommer och har mitt goa humör med mig tänker jag innan jag sliter fram nästa outfit som känns lika hopplös den.... det är inte lätt att vara kvinna på väg till fest!!!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar nå´t att ta på dig och att du får en jättekul kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men du kan väl använda nåt favoritplagg, tuyp jeans och en skjorta...kolla gubben garderob...kanske han har nåt som passar. Jeans går alltid hem..Själv handlar jag ofta på herr kläder då jag tycker att dom sitter bättre, damkläder har en benägenhet att vara insydda vid midjan..och har man ingen "sån", sitter inte kläderna nåt bra. Då är herrkläder mycket bättre!! En snygg herrtröja eller skjorta är klart bäst!! Lycka till och Kram Sytanten

    SvaraRadera
  3. Ha de så himla skoj ikväll... kanske du ska ha rosa joggingovarallen. Var det Baghera?! :-))
    Kramis!

    SvaraRadera
  4. hoppas du haft trevligt på festen å hittade nå kläder som passade

    SvaraRadera