måndag 9 maj 2011

Funderingar en måndagkväll

Känns att jag numera jobbar heltid på två sätt, jag känner att jag hinner det jag ska och jag är på tok mycket tröttare än tidigare. Idag trotsade jag tröttheten och tog tag i disk, fixade till matlådemat till morgondagen och tog en jogging/walking tur med Lilo. Antinen har hon sämre kondis än jag har eller så tyckte hon bara att jag var knäpp som tvingade henne att springa bredvid mig istället för att ränna i diken och äta massa tok. Trots att jag varit sliten (som kanske inte bara beror på att det är måndag ...)så har jag känt en stor glädje. Jag har ett jobb jag trivs med, härliga ungar och en underbar Gubbe (nåja iaf ibland) världens goaste pussgurka till hund (men hångla får hon bara om hon låter bli att tugga bajs och sork). Jag har ett hem med vacker natur runt knuten som jag njuter av i fulla drag, åtminstone denna årstid ;) Massa goa vänner både nya och gamla bekantskaper som förgyller mitt liv! som sagt jag har massor att glädjas åt och jag njuter i fulla drag, det är bra gött att leva!!!!

6 kommentarer:

  1. Visst är det gött att leva, ibland glömmar man bort sig bara.

    SvaraRadera
  2. Visst är livet skönt, speciellt nu när den eländiga vintern är slut och solen öser varma strålar på oss.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det skönt att leva...
    ...och möts du av glädje på levnadens stråt så vet att du fötts till att glädjas däråt.

    Jag har ingen aning om vem som sa det, men jag gillar de orden!
    Kram

    SvaraRadera
  4. :-))) härligt positiva tongångar.
    Kramis från en som också har det gött.

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt!
    Det fina runtikring sig borde man uppskatta mer synd att man glömmer ibland bara...
    Kramiz o din bild är jättevacker!

    SvaraRadera
  6. håller med......... nu är det gott att leva.

    SvaraRadera