tisdag 25 januari 2011

Ska bara....

...men det blir sällan bara... Ska snabbt beställa nått på nätet innan jobbet, brukar bli att jag till sist ger upp och gör det efter jobbet, för har jag lite brått så tvärskiter sig allt och jag blir fullkomligt galen av ilska... Ett annat exempel, där det inte är jag som blir galen, är om vi ska iväg nånstans, KG går ut och sätter sig i bilen för jag ska bara.... han hinner få minst femton nya grå hårstrån innan jag har gjort mitt bara... Eller snabbt in på affären för att bara handla mjölk, resten av familjen sitter kvar i bilen och väntar. De hinner nästan ringa till polisen och anmäla mig som kidnappad innan jag lugnt kommer ut med en fullproppad kasse och är helt oförstående över att de är frustrerade. Idag skulle jag in på Quiltbiten och bara köpa ett grått tyg och grytlappsvadd.
Men hoppsan, den här slank visst med oxå;
Satt och quiltade idag och skulle bara gå på toa, när jag kommer tillbaka en timme senare så är det lite trögquiltat;
Ja ja, man ska ju spara på det göttaste och qulta är ju kul, så jag får väl spara det lilla so är kvar tills imorgon för nu ska jag bara skriva detta inlägg och sen i säng.............

7 kommentarer:

  1. Jag sitter här och kan inte annat än le igenkännande :o)
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Ska bara säga godnatt!!!
    Fy, vad vi är lika Alfons, du, jag och de flesta andra som jag känner!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint du quiltar. Har du sytt dit lukkekanten redan? Kram från Jenny som också bara ska, innan kojen

    SvaraRadera
  4. Jag ska bara skriva att jag känner igen vartenda ord, innan jag klär mig och går ut med hunden. Fast före det ska jag bara läsa några bloggar till.

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det där "ska bara" är väldigt, väldigt kvinnligt. =)
    Så Quiltbiten har döskalletyger?? Har letat på flera ställen, behöver nämligen till en 40-årspresent och hade bara ett hemma. Dit har jag inte varit men då vet jag vart jag ska när jag har vägarna förbi. =)
    Din quiltning ser jättejättefin ut, själv tycker jag att det är den svåraste och tråkigaste biten... Men det kanske kommer med åren.. Quiltåren, alltså!!

    SvaraRadera
  6. Du, jag och Alfons Åberg :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Vilket fräsigt skeletttyg!!! Arbetet i maskin ser också mycket tjusig ut.
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera