torsdag 13 januari 2011

Ibland så...

...blir jag så trött på att vara jag. Det är som inge lätt jobb att hålla reda på mig, nog för att KG gör ett gott jobb men han är ju inte alltid vid min sida, nää alldeles för sällan egentligen. Igår kom jag på att mitt körkort var borta, hade lagt det på ett bra ställe, men var tusan var nu detta bra ställe nånstans?? Gav ganska snabbt upp...Idag när jag åter börjar få kraften åter efter en elakt besök av Herr Virus, han bestämde sig för att härja runt i min mage, ställde till med rätt mycket oreda om jag säger så, hade jag tänkt att ligga i min soffa och bläddra efter inspiration. Men då hittar jag inte just de där två böckerna som jag vet skulle sätta fart på hjärncellerna och få nån kul ide för de få tyger jag har i gömmorna. De ligger väl antagligen oxå på nått bra ställe, men de har legat länge...och minnet var det nu var är sedan länge raderat. När jag rotade efter böckerna hittade jag ett projekt på g... Nu när min bakdel känns öm efter allt liggandes i soffan tänkte jag göra klart den saken jag hittade på förmiddagen, men då är den bara väck, ja ni vet säkert var jag lagt den...på ett bra ställe!! Nä nu ger jag upp, går in i duschen och kryper tillbaka till soffan. Håller tummar och tår att mina försvunna saker dyker upp....

4 kommentarer:

  1. Är väl inte så konstigt om det blir förvirring bland prylarna. Bloggflyttning skapar kaos i knoppen och man blir lite stirrig. Kramar

    SvaraRadera
  2. STÄNDIG jakt pågår efter grejer jag alldeles nyss höll i handen!! Så tröttsamt. Mobilen kan man ju ringa efter, men allt annat... Har skaffat nytt körkort (coh ny mobil) under hösten pga borttappat. Letade 20 minuter efter en sko idag. (den hade Mr J lagt vid TV:n, så det fanns ju en förklaring som tur var). Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Gissa om man känner igen sig. Jag tror faktiskt att de är de andra i familjen som flyttar på saker, ja till och med gömmer dem för att reta gallfeber på mig! Ge inte upp hoppet! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Det där känner jag så himla väl igen. Alltid är det något jag letar. mönster, böcker, prylar. Vad har man sin hjärna till, egentligen?

    SvaraRadera