onsdag 30 september 2009

September OPAM

Hur i hela fridens liljor kan det redan vara sista september?? Har lixom inte riktigt hängt med, måsta ha blivit fel och hoppats över några dagar. Nåja det är bara gilla läget och inse att imorgon är det oktober. Idag är det en lite speciell dag, det är 14 år sen jag och KG förlovade oss...vet att det kanske borde bli dags att ta nästa steg....eftersom det hittills funkat så bra så fortsätter vi nog att leva i synd!!
Även om denna månad gått fort så har jag tagit rekord, jag har fått tre större necessärer, två kuddar och en duk klar till OPAM. Flera av dem är riktiga surisar som legat och blängt på mig länge och det känns extra skönt att de nu ligger i färdiglådan!
Först ut en duk av tre stjärnor som blitt över;
När jag skulle få till en necessär till min kurs i början av året hade jag en lysande idé, tyvärr höll den inte hela vägen och det blev en Pruttotyp, med några ändringar så är det en helt okej necesär;

Förra året på Quiltköping köpte jag ett mönster på en duk från Tyger och Ting, hem och sydde blocken, insåg att denna duk skulle bli alldeles för stor för att få nån bra plats i mitt hus så de blev liggandes. Igår fick jag ett ryck och sydde två kuddar av dem,


Har även sytt två sminkväskor, de var sega att sy men nu står de klara och det känns så skönt!

Hade jättetrassel imorse när jag skulle blogga, fick inte in några bilder och inte heller kunde jag publicera inlägget. Men nu så funkade det...

2 kommentarer:

  1. Men snälla nån vad du varit produktiv! Och finfina grejer har du gjort!

    Kram
    Anette L

    SvaraRadera
  2. GRATTIS i efterskott!

    Återkommer när dopdagen är spikad, stor kram och trevlig helg om vi inte "ses" innan!

    kramar

    SvaraRadera