onsdag 16 september 2009

Konstig vecka!

Får som inte rätt på dagarna denna vecka, fast det är åt rätt håll. Vill bara ha det till tisdag idag... Det som ställt till det är att jag jobbade i fredags och var istället ledig i måndags. Ledig och ledig, både A och S hade tid på sjukhuset. Fö att få ihop det följde Kära Svärmor med, när röntgen och allt sånt var avklarat käkade vi lunch på stan, asiatisk buffé...mums!
Igår attackerades jag av en äcklig fästing, kände nästan hur paniken höll på att få grepp om mig och ett hysteriskt anfall var inte långt borta. Tur vi har en lugn doktor hos oss, som hjälpte mig bli av med inkräktaren. Brukar mycket sällan bli hysterisk men överfall av sånna där äckliga kryp är mer än jag klarar.
På sömnadsfronten händer inte så mycket som jag skulle önska, men jag har iaf fått klart en necessär till en liten Smilla.
Så har jag startat upp ännu ett scrapsprojekt, ska bli ett täcke till bilen. Syr ihop 3" rutor md varannan svart. För att få en riktig scrappy känska så har jag skaffat flera olika svarta att ha som bakgrundstyg. Trots att det går åt många rutor till detta täcke så känns det inte som om det minskar i mina scrapslådor, men jag tänker inte låta mig slås ner av det, jag ska vinna kampen över scrapsen...så det så!!

3 kommentarer:

  1. Men guu vikken tur att kusen kunde tas bort. Jag har förmodligen åxå fått panik om den kommit på mej ;((.
    Super söt necce. Vill åxå sy en sån .
    Eller nån av dom alla andra mysisar du sytt .
    Måste dra mej neröver o kursa nån gång .

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. förstår verkligen din fullständiga panik, för jag hade precis samma hemska hemska hemska upplevelse i förra veckan! Plötsligt satt den bara där, min livs första äckliga fästing.....

    Kan någon berätta vilken funktion och vad de tillför i sin existens???

    Något mer äckligt är nog svårt att hitta, urk!

    så nu är vi väl minst två som går och väntar på boreliga symtom....
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Fästingar är vedervärdiga kryp, förstår din närhet till hysteri när du får en på dig. Din "Smillan necce" är jättesöt. Lycka till i kampen mot scrapsen. Kramis Nette

    SvaraRadera