lördag 13 juni 2009

Det här med ålder

Har under senaste tiden irriterat mig någe grönjävligt på ett vanligt förekommande fenomen. Jag har ju inte så vansinnigt långt till jag fyller 40, närmare bestämt två år. När jag för två år sedan tatuerade en döskalle på min ankel fick jag höra att jag hamnat i en för tidig 40 årskris, att jag dessutom i sama veva fick upp ögonen för att klä mig lite kvinnligare och inte gå omkring för stora herrjeans och flanelskjota, så åkte ögonbrynen upp ännu en centimeter och de blev ännu säkrare på att det var en ålderskris. När jag uttrycker en önskan att köpa högklackade pumps, så kommer det piskrappt en fråga "Har du 40-års kris?". Varför måste en förändring av klädsel eller nått annat yttr attribut ha med kris att göra? Jag har inga problem alls med att jag blir äldre och krisar inte för fem öre, inte ännu iaf, men tydligen så kan man inte ändra stil och tycka att det är roligt att klä upp sig efter 35 årsålder utan att det beror på ålderskris. Bara för att jag är så obstinat och trotsig så kanske jag skulle köpa mig en musikantenkjol , klippa tuppkam och färga den rosa/grön, dessutom borde jag nog byta ut KG mot en pigg och allert tjugoåring, då kan vi komma å snacka åldersnojja!!!

4 kommentarer:

  1. Förstår din irritation. Visst, en gång kan man väl låta en sån kommentar glida förbi och kanske till och med skratta lite åt det, men andra gången, och tredje gången... Tröttsamt!!!

    You go girl! Det blir spännande att se dig i tuppkam på midsommarafton! Våra religösa vänner lär väl bajsa i sina kyrkokostymer. Men vänta med att byta ut KG till efter midsommar är du snäll, vi vill gärna träffa honom också! ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Undrar om det inte är dem som kommer med en kommentar om att man har ändrat still, som har en kris??
    Synd om dem i så fall.
    För visst kan man ändra sin stil utan att man har någon kris. Det är ju bara kul att "förnya" sig lite då och då. Sen vid vilken ålder man gör det spelar ingen som helst roll.
    / Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Hahaha tack för tipset. Då ska jag fixa mitt kvinnliga uppsving nu som 34-åring så ingen tror att jag har kris...
    :-)
    /Jessica

    SvaraRadera
  4. De som kommer med såna kommentarer är bara avundsjuka för att DU vågar göra som du vill och inte dom! Vi lever bara här och nu, så då är det väl självklart att vi ska göra precis vad vi vill för att vi ska må bra!! Jag tror inte på ålderskriser, om vi inte skapar dom själva!

    SvaraRadera