lördag 29 december 2007

Klar med bonaden

Lyckades övertala mitt lata jag och ta mig ut på en morgonpromenad med Molly (vår hund) gick ca en halvtimme. Helt odramatisk var inte promenaden, ute på åkrarna hördes konstiga hoanden, hade inte glasögonen på mig så det var lite svårt att se vad som var där ute, men några gula prickar såg jag. Rätt var det var reagerade Molly och där i en buske stod en man med bössa i handen,. hjärtat gjorde ett hopp innan jag registrerat att det var en jägare på pass.

Efter promenaden quiltade jag bonaden och sydde på kanten, därefter var det städning på schemat, två maskiner tvätt är tvättade och hängda. Nu har jag suttit en stund och lyssnat på talbok och sytt fast kanten för hand, en kanal till upphängning är påsydd. Känns alltid så skönt att få ett projekt avslutat, nu ska jag bara fundera på vad jag ta tag i härnäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar