tisdag 25 december 2007

Juldagen

Jodå jag lyckades att hålla fingrarna borta från symaskinen igår, men idag är den igång. Det ska bli en handuk med hjärtan på som jag ska ge bort som värdinnegåva på nyår. Hon har två år i rad fått vin i en hemsydd vinpåse, känns lite uttjatat så i år får det bli handuk istället, ska senare göra en med stjärnor på till herrn ihuset.
Dottern ville ha två handukar till sin pojkväns föräldrar att ge i julklapp. Jag broderade Linneas smideshjärtan, så här blev de;


Är alldeles galen i svart och döskallar, med andra ord hänger med i modeströmmen. Har en kompis som är lika galen i dessa som jag. Hon fyllde år strax före jul och jag har inte gett henne nån present ännu. Men nu har jag kommit på att jag ska sy en necessär med döskallar på, det får bli projekt för kvällen när vi kommit hem från svärmor. Kommer nog att bli en stor för toaartiklar och en lite till smink.

Hela julen har maskinen skött sig men nu tror jag den vill ha ledigt...tråden går av hela tiden, grrr.Har bytt nål och rengjort, hjälpte lite men inte helt. Peppar peppar den har sytt flera stygn nu....

Är nog dags att leta sin i på toaletten och tvätta av sig lite för att åka till svärmor och stoppa i sig lite mer mat...som om det skulle behövas :).

Återkommer senare med lite bilde om jag får nått klart vill säga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar