söndag 23 mars 2014

Nu ere slut...

..och lika glad är jag för det... helgen alltså är slut och jag är glad för att det varit en sån där riktigt bra helg där jag fått ladda mina batterier rejält. Gårdagen tillbringade jag förmiddagen i vackra Österbybruk, främst runt Herrgården, det är en plats som mitt hjärta klappar för lite extra.
Idag har jag åkt runt Örbyhus och kikade lite på slottet, där är inte mina minnen så positiva, kanske jag berättar en annan gång... så runt slottet får jag skapa lite färska trevligare minnen.
Idag kändes det lite dystert och övergivet, tänkte jag skulle ta mig tillbaka dit längre fram i vår, kanske med sällskap :) Tog mig även en sväng till Dannemora och gruvområdet. Där är inte mina minnen så mörka, utan det är ett område jag trivs runt och jag älskar att titta ner i de mäktiga gruvhålen....


Till dagens fotoutmaning letade jag trappor och kunde ju inte låta bli denna lilla söta trappa...
När klockstapeln började göra ljud från sig var det dags att ge mig av och plocka upp KG som varit på årets första fisketur.
Som sagt jag har haft en underbar helg på alla sätt och vis, känner mig nu tillfredas och laddad inför veckan som ligger framför fötterna.
Puss o Kram och God natt!

1 kommentar:

  1. Härligt med en skön helg!
    Själv har jag knappt hunnit fatta att det varit helg än!
    kram

    SvaraRadera