söndag 9 mars 2014

När våren kom till byn

Tänk att samma sprudlande lite barnsligt sprudlande känsla infinner sig varje år när jag ser de första blommorna ploppa upp som ett tecken på att vintern släppt sitt tag om oss och att vi nu går mot ljusare och varmare tider. Tror att jag utan större underdrift kan säga att snödroppar är min favorit bland blommor. Har både idag och igår krälat i slänten för att fånga dem på bild...
Har även krälat i stordiket för att fånga de små gula solarna och var mer än en gång nära att tappa fästet och trilla i, men lyckades hålla mig torr :) Grannarna har nog sedan länge vant sig vid mina stolleprov och förvånas nog inte längra när de ser min rumpa poppa upp i diket. Vår väg är inte direkt någon vältrafikerad E4 så att det är nog inte så ofta okända som åker förbi men om de nu skulle råka göra det och se mig får de nog sig ett gott skratt och det bjuder jag så gärna på....
Ett annat säkert vårtecken hemma hos oss är att KG letar sig ut med yxan. Jag brukar hålla mig borta för att inte råka illa ut, men igår kunde jag inte motstå frestelsen och ställde mig bakom för att fånga en bild eller två....
Nu är helgen så gott som slut och det som återstår för min del att krypa till sängs och läsa lite innan jag förflyttas till drömmarnas värld! Tack å god natt för mig!

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det härligt med de första vårblommorna.

    Superläcker bild med yxan i farten!
    Ha det gott, kramar till dej!

    SvaraRadera