onsdag 19 februari 2014

Ogillar

Dagens tema i fotutmaningen jag är med på är ogillar, så en dag då det är uppenbart ljusare på både morgon och kväll, solen strålat så har jag fokuserat på saker jag ogillar. Att ta bild på blodpudding, bruna bönor eller leverstuvning gick bort, dels finns de inte till hands så jag har varit tvungen att köpa hem dem för att kunna fota, mycket gör jag för konsten, men även jag har gränser. Tänkte då mig en full sopkorg, men det måste rakt ha varit allmänna tömningsdagen för alla såg så tomma och fina ut. Köpte mig en skvallertidning (som sagt ibland måste jag offra mig), för sånt ogillar jag starkt, inte själva tidningen kanske men skvaller och folks vilja att vältra sig i andras elände.... hu....
Blev inte så kul och jag tyckte inte jag fick fram det jag ville för det är ju inte skvallret om kändisarna egentligen..... När jag fastnat vid det sjuttielfte stoppljuset på väg hem från jobbet så tänkte jag här är det nått jag verkligen ogillar, men jag tror att jag skulle väcka lite väl mycket heta känslor om jag plockat fram kameran och kastat mig ut genom rutan för att ta en bild, dessutom kan jag slå mig i backen på att då skulle det slå om till grönt!! Kommer hem och tittar i skohörnan... ahh... skokaos tycker jag verkligen inte om, ställde till lite mer (allt för konsten återigen) plockade fram kameran och knäppte av.
Sätter i gång datorn för att ladda upp bilden och inser att strömmen slagits av och det tar flera minuter, säkert fem innan den startar upp och jag funderar på hur jag ska kunna få fram det på bild....ogillar verkligen att vänta!! Helt plötsligt så ramlar pengen ner....Stackars KG får slita av sig strumpan och ställa upp (ibland får fler offra sig för min konst)...

Vilken förälder har inte förfasat sig över att trampa på en legobit.... det är nått som jag milt uttryckt ogillar!!! Trots all fokus på irritaionsmoment har jag haft en toppendag!

2 kommentarer:

  1. Ja Lego är ingen höjdare. Idag skulle jag kunna ta en "selfie" på mina rinniga ögon och röda näsa. Att vara förkyld ogillar jag väldigt mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skvallertidningar kan vara så smörigt intetsägande och overkliga.
    Vänta kan vara tålamodsprövande. en legobit under foten, då vaknar man till :-)

    Ha en fin söndag. // Kram Lissen

    SvaraRadera