måndag 24 februari 2014

Jahaja....

...måndag igen och en orörd spännande arbetsvecka ligger framför mina fötter. Att den kommer gå undan i ett rasande tempo är jag övertygad om, har en del inbokat i kallendern och fortfarande finns en stor hög att göra på mitt skrivbord. Borde även städa efter min flytt där två arbetsplatser blev en. I helgen har jag haft en del sjå med att leta tema för en bild om dagen. Ifredags var det barndom, hjärnan hade minst sagt träningsvärk efteråt, men jag fick till det, lite rosa och lite bling, så ska barndom vara.
På lördagen när jag plockade det obligatoriska lördagsgodiset så hittade jag något som fick barndomen göra sig påmind och nog var jag tvungen att peta ner ett i min påse som jag bsedan raskt räddade undan vid hemkomsten.....
Lördagens tema var is, lugnt tänkte jag och ideérna var många, så kom då lördagen och det regnade!! Kvar av isen blev det inte mycket, inte heller fanns det nån frost som glittrade i solen. Hittade ett isblock som gått i bitar, flyttade runt och testade, men det blev inte riktigt som jag ville....
Istället plockade jag fram skridskorna, som var en av ursprungsideerna men jag hade tänkt ge mig av till skolan och deras is, insåg att det inte var någon större idé så det fick bli hemmavid istället.

Nu är det nog uppätet, men det gör inget eftersom jag hann det jag ville :) Gårdagens tema var natt och jag försökte få till det redan på lördagskvällen då vi var ute på sista rundan. Men det kändes så där....
Så dök Spice upp, vår nattsvarta katt (ja nästan i alla fall) och jag fick en idé.... Stängde in oss i sovrummet och skred till verket.... Med hjälp av en sväng i Photoshop fick jag till det jag ville och jag är minsann nöjd....
Det var min helg i bilder det!! Nu ska jag se till att fixa fas ett i denna vecka...frukost och väcka två grabbar !! Ha en fin måndag... själv ska jag leta njutning :)

3 kommentarer:

  1. Katt bilden är super!
    Det verkar vara ett smart sätt att hålla igång hjärnan med dina bild utmaningar!
    Ha det!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du tar, förstår att det kan vara svårt att hitta på: ) Kram...

    SvaraRadera
  3. Nu har nåt att fundera över hela veckorna! Men det är spännande att se vad du hittar på att fota! Nattbilderna är inte lätta att få till. Tur att din katt inte är vit! :D
    Kram

    SvaraRadera