söndag 5 januari 2014

Dimmig ledig söndag

När jag vaknade till i morse började jag planera dagen i huvvet, med allt vad det innebär en söndag och jobb dagen efter, gissa om jag sen hoppade jämnfota när jag insåg att jag faktiskt inte var dagen före arbetsdag. Började dagen med en sväng med Lilo...

...och KG

Sedan gick jag ut på en sväng för mig själv och min kamera, det förbaskat vackert med dimma, lite dystert men vackert.

Hittade en vägg jag tidigare inte reflekterat över även om pumphuset som den hör till stått där så länge jag kan minnas. Just idag såg jag den på ett annat vis och insåg hur perfekt den skulle vara som bakgrund till porträtt.

Hem och äta lunch, packa ihop det nödvändiga och baxa ut allt på åkern. Modellen för dagen var tillika fotografen....

Med andra ord, ännu en selfi, man skulle kunna tro att jag helt plötsligt älskar att stå framför kameran och gillar att se mig själv på kort. Så är inte riktigt fallet, men när man inte omger sig med villiga modeller och har ett sånt där riktigt fotokli i kroppen ja då får jag ju ställa upp för mig själv lixom :) Har fortsatt på projektet kamera insats idag, fått en liten påse till blixten klar, även lite annat småfix. Känner dock att min kropp nu vill lägga sig raklång och få lite vila. Bäst att lyssna och spara lite roligheter till imorgon oxå...

Puss å hej från mej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar