tisdag 15 oktober 2013

Snart dags....

...att hoppa, eller nåja krypa i sängen, mysa in mig under mitt täcke och ta mig till drömmarnas värld. Ska bli såå skönt och dessutom nödvändigt för att orka med morgondagen. Hur mycket jag än gillar hösten och dess helt fantastiska färger så går det inte att förneka den slående tröttheten som drabbar mig. På morgonen är sängmonstret jag kämpar med stort som Kebnekaise, Inte ens två stora muggar kaffe får mig piggare, när jag sen kommer till jobbet och upptäcker att jag får parkera typ en mil bort för att det är fullt överallt ja då har jag lätt för att hålla mig för skratt. Kan verkligen inte hitta glädjen förrens efter en timme eller så.....Sen går dagen i en flygande fläng, när middagen och allt det andra nödvändiga är över jag då sjunker jag ner på en stol och blir där sittandes tills klockan är tillräckligt mycket att det är dags för sängen. Har nu blivit lite äldre och pytte lite klokare och insett att så här funkar jag och det är bara att acceptera, inom sinom tid så kommer orken åter och jag hinner med lite skoj även efter arbetet. Tills dess ägnar jag kvällarna till att sitta på en stol och leka med Photoshop och mina bilder....
God natt och sov så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar