söndag 6 oktober 2013

Då har...

...ännu en helg passerat, en med mina mått mätt mycket bra helg...lugn och harmonisk. Har gjort det jag vill, i min egen takt och jag känner mig redo för en ny vecka och nya utmaningar.  När jag vaknade imorse och fick se det magiska morgonljuset hävde jag i mig det obligatoriska kaffet snabbt som attan och gav mig sen ut. Inte långt från huset men tillräckligt för att få en stunds magi. Älskar verkligen hösten med alla färger och ljuset.....Hade det inte varit så blött och ruggit och ljusets magi försvunnit hade jag kunnat krypa omkring hela dagen......

Nåja tur var väl det, att jag inte fortsatte krypa runt menar jag, fanns ju lite att ta tag i inne oxå. Inte för att jag vill påstå att det är magi men ganska skönt är det att ha en tvättmaskin och torktumlare så att veckans klädbehov kan fixas på några timmar utan större problem. Bestämde mig för att fixa till åtminstone två kuddar som ska piffa upp en bäddsoffa till sonen. Hal valt höstiga färger och tyckte själv det blev väldigt snyggt trots inslag av grönt.

Dessvärre lyckades jag på nått sätt peta in mitt vänstra finger under symaskinsnålen, inge vidare värst smart, ont som in i bängen gjorde det och samtidigt känner jag mig så dum och klantig..... Nåja smärtan gick över och jag vågade mig fram till maskinen igen, nu sitter avslutningskanten på babytäcket som helt klart kan klassas som ett lååååångsamt projekt.

Bara handsömnaden klar, sen så har jag ett litet täcke klart.....förhoppningsvis innan nästa helg ;) Ha en fin avslutning på denna söndagskväll go vänner!

3 kommentarer:

  1. Stackas dig, håll undan för nålen:O)) Snygga kuddar....Kram

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, aj! Hoppas du inte blödde ner tyget.
    Jag har också fotat höstbilder idag :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, sydde du i fingret? Det påminner mig om när min storasyster var sisådär 10-12 år och hon sydde på mammas trampsymaskin. Hade fingret under nålen och "råkade" trampa till. Hon kom ut till mig i köket med en avbruten nål rakt in i nageln."Ta ut den" var den order hon gav mig.

    SvaraRadera