tisdag 11 september 2012

Vardag igen....

...och dessutom Skittisdag, men eftersom det har varit en sååå underbar helg skiter jag i det och tar mig en toktisdag istället ;) Som ni säkert förstår blev det en del bilder tagna och jag tänkte jag skulle bjuda på några, dock inga på inköp eftersom det enda jag fick med mig hem i påsen var ett gäng tidningar och ett mönster på en sån här....


Så nu ska sys tunikor, bara att hitta rätt tyger. Gjorde ett försök igår, men tyget var inte rätt och jag använde nog inte rätt söm, dessutom behövs en del justeringar till nästa, men kul som tusan var det att sy kläder igen !!
Även om jag inte handlade så kikade jag och njöt av allt fint som fanns.


Utanför lokalerna stod en söt bil klädd i stickat, så söta små fodral till vindrutetorkarna, kanske vore nått att ha till vintern ;)

Nä nu är det dags för det som jag brukar vid denna tid.....ut och lufta tjejerna och sen iväg till jobbet.... Ha en bra tisdag go vänner!!

3 kommentarer:

  1. Det är en sund tanke; att man inte måste handla så mycket på en mässa, utan kika på det som finns där och njuta av det! Jag tycker att Du har tagit fina bilder på "lite ögongodis". Kul att Du delger oss andra.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Det var roligt att sy kläder...en gång i tiden! Undrar var den lusten tagit vägen?? Om den kommer förbi hos dig kan du väl dela med mig?
    Inte blev det väl en skittisdag?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte en enda liten tygbit med döskallar??
    Kram

    SvaraRadera