tisdag 25 september 2012

Då är den åter här....

...den där tisdagen....Nåja jag har överlevt hittills och troligen gör jag det idag med. Haft en del märkliga drömmar senaste tiden, vaknat kallsvettig sed på stora fältan kylskåp flygit runt mitt huvud....Vaknat hungrig efter att ha drömt om högar av majskolvar..... vaknat rädd efter att ha blivit jagad av vildsvin... Nåja dessa märkligheter är inte tecken på att jag håller på och förlorar greppet och blir galen utan allt har sin förklaring. Kylskåpen är arbetsrelaterat och de tänker jag inte gå in på för nu är det löst (hoppas jag...) Majsen växer sig hög och ståtlig i stora fält lite här och där runt mig, och i minst ett av dem gömmer sig en stor flock vildsvin. Är inte så rädd att jag ska bli anfallen av dem, men jag håller hundarna kopplade på alla promenader, de är ju duktiga på nosa till sig både de ena och det andra, tror inte att det skulle bli så uppskattat av flocken om det kom två glada leksugna amstaffar springandes in i flocken, har nog ingen betydelse hur de viftar på svansen.... När man nu talar om trollen inser jag att det är dags att ta ut dem på morgonsvängen innan jag rattar bilen till jobbet!!

6 kommentarer:

  1. Åh, Lizzie!
    Vilken UNDERBAR bild!
    Skulle kunna kallas "Livets förgänglighet" eller "Allt har sin tid"!!!
    Ha en bra "skittisdag"!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättehärlig bild!
    Tur jag bor mitt i stan så jag inte behöver oroa mig för vildsvin när jag går ut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow vilken läcker bild!!! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Oj... den här är ännu bättre... verkligen fin!! Vildsvin och hundar är ingen bra kombination! En konfrontation med en sugga med ungar är inget man önskar sig inte ett möte med en galt heller. De ärju såå stora och arga om man stör dem. Så lite mardrömmar om dem är förståeligt. Var försiktig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så jättefin bild du tagit. Den blir man glad av att se.
    Alltid roligt att titta på dina fina bilder. Lisbeth T

    SvaraRadera