måndag 11 juli 2011

Hej å hopp!!

Nu har här varit tyst, både på inlägg och kommentarer i bloggar har inte hunnit med att varken läsa eller skriva. Vi har varit på årets semestertripp som denna gång fick bli en sväng till Kusinerna i Småland. Började med en helg i Hestra, massor av trevlig samvaro, god mat och dryck, en del bad och strandhäng.
För lördagens middag tog jag och Fru S en promenad upp på Isaberg. Jisses vilken dålig kondis jag har, flämtade så dant innan vi var uppe på toppen att jag nästan trodde jag skulle snubbla på tungan. Som tur var så lyckades jag undvika det och när jag stod där å beundrade utsikten så kände jag hur värt det var med sliten upp.
 På väg ner för backen hittade jag denna lilla lila skönhet som bara måste förevigas (eller kanske bara en förevändning för att få lägga mig i backen en stund )
 På kvällskvisten gick jag och lilla A iväg och fotade såpbubblor, lilla A fastnade på en å annan bild hon me :)
 När vi gick tilbaka så hittade vi ett gäng blåklockor i asfalten, tokiga jag la mig ner och började fota, A blev genast lite oroad över att nån kunde komma och se hur jag betedde mig ;) Fina bilder blev det iaf.....
På söndagen blev det först en promenad till sjön sedan lunch på den lokala pizzerian.

Efter lunchen var det dags för avsked och ge oss av mot Anderstorp och nästa härliga kusinfamilj. Först tog jag och M en promenad runt elljusslingan, alldeles svettiga var vi när vi kom åter, men det berodde på att solen gassade ;) Därefter tog vi oss till badet allihop och svalkade oss, fantastiskt skönt!!

Kvällen var helt ljuvlig och vi njöt utomhus länge...ända tills knotten kom.
Idag var det åter dags att sätta oss i husbilen och fara vidare denna gången hem. Gissa om det var skönt att kliva ur, hemma på egen mark, mötas av en underbar doft av koskit och en flugsvärm som allihop kom för att pussa oss välkomna hem. Det är allt bra roligt att åka bort, men allt bra skönt att återkomma hem!!!