torsdag 28 juli 2011

Baddag

Igår visade sig solen från sin allra bästa sida och vi proppade magarna fulla med rejäl frukost, packade oss iväg till Landbadet (vårt lokala poolbad) hade kameran med men det var inte bara vi på badet så den fick ligga kvar i väskan. Efter nästan tre timmars sol och bad åkte vi hem och vilade upp oss. Eller barnen vilade och jag sydde så att nålen glödde, tvärfintade Mr D ännu en gång och rond ett av tre vanns av mig... Fick ett täcke klart med god marginal på flera timmar eller så. Tyvärr får jag inte riktigt visa upp det ännu men det kommer att dyka upp på ett visst ställe inom snar framtid.... Innan den planerade korvgrillningen så packade vi in oss i bilen och for till sjön för ett kvällsdopp. På gräsmattan satt det fyra ungdommar som grillade och hade nog planerat en mysig kväll, det hade de nog oxå innan Familjen Galen kom och störde friden.
Vi blev dock inte så långvariga eftersom magarna kurrade på oss. Det blev en rätt lugn kväll och jag var flera gånger och tittade efter vad barnen gjorde eftersom de var så tysta. De var helt enkelt utpumpade och jag undrar om de hann lägga sina huvven på kudden innan de somnade..... Nu har jag suttit vaken en timme, druckit tre koppar kaffe i det alldeles tysta, de andra sover fortfarande sött.....men jag vet att efter lugnet kommer stormen ;) Tyvärr så är inte solen på lika glatt humör idag (iaf inte ännu...) så nån baddag blir det nog inte, vi får väl se vad det kan bli för äventyr istället..... Önskar er alla en bra dag!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni hade igår.
    Här lyser solen från en "skyig" himmel och det är ganska varmt.
    Kram

    SvaraRadera