måndag 6 juni 2011

Dagens bild!

Idag blev det inge stå på vedbacken, på tok för varmt. Tittade på fotboll på förmiddagen, tog sen med mig Prinsessan och fotade henne ( tog fasta på Majas förslag) tyvärr slutade den prommisen inge vidare, Lilo och matte blev lite osams om man säger så. Nåja en å annan bra bild blev det iaf!! Tog med mig stativ, kamera och objektiv och strök en stund runt dikeskanten. Tror att bönderna i grannskapet som for fram å åter med sina traktorer måste trott att det brunnit lös alldeles, men det bjuder jag på. Insåg att det inte är helt optimalt att fota insekter i "försommarbruket" de är som tokaktiva och skitsvåra att fota. Efter middagen for jag till sjön med mitt blötdur till son. Tappert drog jag på mg bikini och tänktatt nu ska det minsann bli årets första dopp, och det blev det; av mina tår!! Måste tänka på att jag börjar bli gammal nu och bör vara försiktig med hjärtat. Nu har jag sjunkit ner i min soffa och vill inte se åt kameran mer dag, kanske eventuellt går jag en våning upp och plockar med tyger eller så kryper jag ner i min säng..... Men först ha jag en utmaning till mig själv som jag behöver er hjälp med. Jag har bestämt mig för att fota under hela veckan och varje dag välja mina favoriter som jag lägger upp här. Vill att ni talar om vilken bild ni gillar bäst, så att det blir en bild för dagen varje dag. dagens bild för varje dag går vidare till veckofinalen för att sedan bli en omröstning under helgen så att veckans bild kan utses. Låter det snurrigt?? Äsch skriv bara vilken bild du gillar bäst för i dag så ger sg resten! Av alla som lagt en röst (varje röst räknas) lottar jag fram en vinnare som får nått fint på posten. Bara det blir en utmaning för mig, att se till och få iväg nått med posten...... Nog svamlat här kommer mina dagens bilder;'





Väntar med spänning på vad ni tycker, motivera gärna ert val lite kort!

21 kommentarer:

  1. Hej Lizzan!! Här kommer en hälsning från Skåne. Har läst din blogg under en längre tid, men tror ej jag kommenterat. Men nu skall det till och bilden jag röstar på är, bild nummer 2. Gillar din hunds ansikte. Hälsningar från MonicaJ

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag gillar bilden med stenmuren. Tycker det är så läckert med murar, broar och vattendrag... så sista bilden är också fin!
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Jag gillar bild 2, men även de två sista bilderna, särskilt den sista, det är svårt att få till snygga "vattenblänkbilder".

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Gillar bild nr 1, prinsessan i rörelse.
    Eva

    SvaraRadera
  5. Gillar alla bilderna, men färgerna på bild två är så fina. Svart, rosa och grön äng!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar din skuttande prinsessa bäst - det är äkta hundglädje att springa fritt och fort så att både tunga och öron flyger! Men det här förstår förstås bara den som själv ägt och älskat hund ...

    SvaraRadera
  7. Men jisses vad svårt! Jag väljer jag stenmuren(bron?) för att... jag gillar stenar! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. :-)) Prinsessan på bild nr två är förstås finast. Men finaste bilden av alla fina bilder är sista bilden, den med vattenblänket. Så det får bli min röst den här dagen.
    Kram o gonatt :-)

    SvaraRadera
  9. Hej, jag gillar sista bilden bäst. Vatten är alltïd rofyllt för själen och blänket blir pticken över i. Kram Christina

    SvaraRadera
  10. Nej, det här är not fare!!!
    Alla bilderna är toppen!!!
    Prinsessan med flygande öron, på jakt, full fart i livet-UNDERBAR!!!
    Men, jag gillar stenmurar, vattenblänk och fria fåglar med trädkronor och himmel!!!
    Fast det måste bli vattenblänket som får min röst! Tänk att sitta och titta på det en stund! Ro för själen!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  11. Jag tycker den sista bilden är bäst. Det är så rofyllt att sitta och höra vattnet klucka mot stranden och se hur det blänker.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag gillar alla bilder men jag får bara välja en. Då väljer jag sista bilden. Tänker mig att jag sitter vid kanten av vattnet och bara lyssnar på naturens alla ljud och njuter.
    Kram Carmen

    SvaraRadera
  13. Så många fina bilder att välja mellan!
    Jag har fastnat för bilden med vattnet som blänker. Bilden blev mjuk trots att blänk kan bli väldigt hårt på bild :)

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Jag väljer den sista. Den ger en lugn stämning på något sätt.
    Rebecka

    SvaraRadera
  15. Jag gillar bild nr 1 bäst. En aktiv bild med skärpa. Du har fångat henne i ett ögonblick.

    SvaraRadera
  16. Du är en fantastisk fotograf Lizzan
    så det kommer att bli svårt att välja men men jag gör ett försök. Bäst gillar jag sista bilden och sen kommer Prinsessan.

    Ska bli en spännande vecka det här :)

    Kramar

    SvaraRadera
  17. Wow vilka fina kort du tagit! Jag gillar dom alla, så det är svårt att välja bara ett enda.. Men jag föll spontant för doggen med de flygande öronen.. Hälsningar Ewa. kisse70@yahoo.se

    SvaraRadera
  18. Hej Lizzan tycker att sista bilden den är bara underbar det är avkoppling för med kram märit

    SvaraRadera
  19. Vattnet som blänker...är svårfångat både för ögat o handen!/Lotta

    SvaraRadera
  20. Den sista bilden är bara hur underbar som helst!!Gillar/kramar

    SvaraRadera
  21. Min favorit är bilden med fjärilen. Sommarkänslan som den ger är min motivering.

    SvaraRadera