tisdag 2 mars 2010

Förlorade slaget...

men inte deppar jag för det!! Nu är det ny månad och nya tag och jag får väl se till att sy ikapp.... Igår var det måndag hela dagen och humöret fick sig sina törnar här å där....tog till exempel nästan två timmar att ta sig hem pga väglaget och plogbilar....sjuk gubbe hemma, säger inge mer om den saken. Idag ska jag iväg senare men klev upp tidigare för jag antar att jag lär ut å skotta om jag ska lyckas ta mig från gården. Normalt tycker jag om vinter och jag vill att det ska vara mycket snö och kallt, men nu börjar det bli för mycket även för mig. Inte så mycket för själva snön och kylan utan mer för dess biverkningar; fruset vatten, stulande bilar, taskigt väglag (som det iofs inte varit så mycket av i år) kallt i huset, snart slut på veden, råttor som bitit sönder en hel del saker för oss, och skotta innan man ska åka på morgonen. Men jag är samtidigt nöjd med att vi fått en riktig vinter för en gång skull i stället för de där fram å tebaka slask skitvintrarna som har varit sista åren. Nä nu får det vara nog med gnäll för idag, nu ska jag ut på gården och ha en date med snöskyffeln!
Önskar er alla en riktigt bra tisdag!!

1 kommentar:

  1. Lycka till med daten!
    Har tur att ha maken hemma som datar vår skyffel! Världens snöstorm härjar, och som om det inte är nog med snö här ändå. Jag längtar efter vår!

    SvaraRadera