fredag 5 februari 2010

Snö snö snö

Men jag tänker inte gnälla, för jag tycker det är härligt, kanske inte så härligt när det är knapphändigt plogat och man kör rablandes böner om att komma fram utan att köra fast eller i diket. Snöskottning är väl kanske inte så kul, men det är bra träning utan att behöva betala dyrt. Äntligen får mina barn uppleva en riktig vinter såsom jag hade det när jag var barn. Hoppas det är tösnö när jag kommer hem idag från jobbet, då ska här göras en stoor snögubbe!!
På syfronten har det varit stiltje denna vecka knappt en krusning, orken finns helt enkelt inte. Hoppas den snart är tillbaka, för sylusten finns och jag måste ju få ihop mina tio sydda.... Snart kan jag iaf skryta med ett klart UFO, bara lite jobb kvar...
Ha nu en bra fredag och ni som ska ut på vägarna , kör försiktigt, bättre att komma sent än inte alls!!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är härligt med snö! Inte riktigt lika härligt med skottning, oplogade vägar och strul med pendeltåg. Men man lär väl överleva det också. På skolgården hade ungarna rullat ihop snöklot på dryga metern i höjd, gissa om de gillar snön :o)Ha en riktigt skön helg! kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Hej, du har en award att hämta på min blogg: http://www.lugnagatan.net/sy/2010/02/kreativ-blogger-award/
    Var rädd om ryggen när du skottar - om man får ryggskott kan man inte sitta vid symaskinen!

    SvaraRadera
  3. Så sant, så sant (det sistnämnda alltså)!

    Ha en toppenhelg och lycka till med snögubben (här är kallt idag och "knarrsnö", alltså inget snögubbematerial precis).

    KRAM <3

    SvaraRadera
  4. Också på Åland har vi snö och snart skiner solkem i i dag.
    Du har en award att hämta på min blogg.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera