torsdag 13 mars 2014

Roligt

Idag var fototemat just det lilla härlig positivt klingande ordet roligt. Trots att det finns mycket roligt i mitt liv så fick jag inte direkt nån toppenide. Åkte hem tidigare idag för att hinna njuta lite av solen, tog med mig Prinsessan och tänkte mig fånga henne i nått glatt skutt. Men si den gubben gick inte då det fanns för mycket härliga dofter och framförallt smaskig skit...urk... Fick istället se till att hon satt en stund.....
Och även om det nog blev en bra bild och hon är vacker så speglar den ju inte roligt direkt.... Stannade till vid ladan och pratade med grannen en stund och gick in på lite upptäcksfärd, att hitta gamla saker tycker jag är riktigt roligt....har en liten konstig fling för rostiga gamla kedjor... har en fotoidé med just rostiga kedjor, hoppas kunna få till den ideen under sommaren.
Återigen, nått som är roligt för mig men bilden säger inget utan förklarande text. Så jag letade vidare.... Hittade små inritade streck här och var på väggarna. Fick berättat för mig att det tidgare förvarades sädessäckar och att man satte ett streck för varje säck som bars in....
Blev inte heller mitt val an en bild om dagen, utan det fick bli den här bilden....

Ingen bild som kanske är ett tekniskt mästerverk, men den visar i alla fall något som jag tycker är roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar