torsdag 27 mars 2014

Igår var det åter dags....

.. att göra ett försök att hitta en frisör jag kan trivas med efter att min favorit tjej slutat. Våndan var stor då förra försöket gick åt pipsvängen, kände mig så nerslagen och tänkte att jag kommer aldrig hitta nån som förstår både mig och mitt hår. Letade iaf efter en på stan så det blir nära och bra att kvista iväg efter jobbet. Hade tur och fick tid samma eftermiddag. Som den tidsoptimist jag är så blev det en pulshöjande promenad, var inte heller helt säker att jag visste var det låg. Hade iaf tur och gissade rätt, hör inte till vanligheterna med tanke på mitt usla lokalsinne. Kom in flåsandes i sista minuten. Kände nästan direkt hur jag slappnade av, salongen kändes trivsam och ett trevligt bemötande. Vid hårtvätten fick jag hårbottenmassage och all stress rann ut i avloppet med vattnet. Hade en supertrevlig tjej som klippte mig och hon förstod vad jag ville och framförallt vad mitt bångstyriga hår ville. Summa summaro så kände jag mig som på små moln när jag svävade ut därifrån, dit kommer jag återvända..helt klart! Bara för att jag kände mig nöjd så riggade jag studion och tog några självporträtt på kvällskvisten.

3 kommentarer:

  1. Du blev så fin Lizzan behåll henne din frissa!!bambikram

    SvaraRadera
  2. Fin bild på en fin flicka!
    kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha hittat rätt, bra resultat! Och du har lyckats så bra med fotot! kram Katarina

    SvaraRadera