söndag 10 februari 2013

Kliar...

...ordentligt i både sy och fototarmen. Har denna helg inte blitt mycket av verken det ena eller det andra. Dessvärre gick väl inte allt enligt planerna heller (gör det nånsin det??) Efter att ha varit och handlat det nödvändiga för att fortsätta rustandet så upptäcker KG att vi har stopp i avloppet, hur tråkigt det än är så måste ju det gå före allt annat. Mitt i allt stök dyker svärmor och O upp, de hade både fikabröd och kaffe med sig, bäst det annars kan de ju bli utan ;) Fick sex stycken nya glas av min favoritmodell, mina svärisar är allt bra dom!! Trots allt som kom emellan så fick vi upp typ hälften av renoveringstapeten och nått målande har det inte kunnat bli. Nu hoppas jag på kvällar med energi så att vi kan få upp det resterande så att jag kan få det målat nån gång. Det kommer att bli mestadels vitt i rummet, i alla fall på väggarna. Jag är ingen vit människa egentligen men eftersom det här rummet ska fylla funktion för både sy och foto så är vitt bäst. Får jobba med lite skoj detaljer istället, så jag slank till med fingrarna och beställde mig en sån här...
http://www.ironhouse.se/inredning/happy-lights-winter.html
Ångrar lite att jag inte vågade och köpte den rosa lila istället, men det kanske får bli en sån med längre fram....
http://www.ironhouse.se/lampor/happy-lights-trinidad.html


Nu måste jag surfa runt efter lite tristare saker, vår diskmaskin har nämligen bestämt sig för att idag var en bra dag att sluta fungera...behöver jag säga att i min värld finns ingen bra dag för sånna dumheter!!!

2 kommentarer:

  1. Det var många saker som strulade för er,stackars er.
    Så härligt att få ett " nytt" syrum.Det kan jag bli lite avundsjuk på:-))

    kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Man ska allt slinta lite med fingrarna ibland annars får man ju inget nytt!! Fast det är inte roligt med stopp i avloppet... här mullrar det så betänkligt att jag avstod ifrån att köra tvättmaskinen idag!
    Ditt nya rum blir fint! Vad tycker du om renoverings-tapeten? Jag använde den i köket och det blev jättebra... lite väl många hörn bara!
    Jag ser fram emot att se resultatet!
    Kram

    SvaraRadera