lördag 5 januari 2013

Idag igen....

Har sytt även idag och dessutom blivit klar med ännu ett alster. Ett docktäcke! Fick ett önskemål om det i höstas och sa naturligtvis ja, ett docktäcke går fort att sy och är ju dessutom skoj. Önskemålet om färg var gult och rosa pastelligt. Letade i min scrapstunna (tvättkorg modell stor) inget som jag tyckte passa, letade bland de större bitarna, kammade noll där med. Inte för att jag har världens största tyglager men det är ju inte litet heller ändå råkar jag alltid ut för detta. Suck, nåja det löser sig på Quiltköping.....Hittade inget där heller. Nästan så jag gav upp, men innan jul så hittade jag vad jag sökte på Quiltbiten. YES!! Och nu har jag alltså fått en liten quilt klar.... Har ingen aning om mamman har gett upp och inte alls vill ha det, men då får det vara vara kvar här hemma :)
Som Prinsessan tittade och funderade på vad det var för en krabat matte la i sängen, hon tittade bedjande på mig för att få tillåtelse att hoppa upp. Inte förrens jag var klar med fotandet och jag kunde ta bort täcket. Hon luktade och buttade...innan hon till sist la sig nedanför fötterna på dockan och där ligger hon nu kvar, Lilla tokfian min!
Ser att bodyn är i behov av tvätt eller kanske rent av att bytas ut, får väl fundera på om jag har lust att sy nått eller helt frankt köper nått nytt nån gång.
I år tog min amaryllis tid på sig att blomma men jag måste erkänna att det var värt varenda dag av väntan!! Bara njuter av att se dess vackra prakt!
Det är ju bara i stort sett en gån om året det finns krukväxter i mitt hem och det är till jul.....kanske dags att ändra på det?!? Hmm vi får se.....

8 kommentarer:

  1. Åå åh det var ett gulligt docktäcke!
    Blommor hemma-det håller jag med dig om det borde man ha oftare!

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev verkligen ett sött och välarbetat litet docktäcke. Gult och pastelligt var det beställt och så blev det!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Amaryllis... alla liljor är som ett under av perfektionism! Man kan inte se sig mätt på dem... och de gör sig verkligen på bild!! Men i år har jag ingen så jag tittar på din!
    Docktäcket kommer att sitta som en smäck!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mer tjejigt än så kan det väl nästan inte bli! Jättesött! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Att det ska vara så svårt ibland att hitta rätt tyger, bra att du gjorde det, för det blev himla gulligt! Underbar bild på din amaryllis! Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Ja, underligt hur det alltid fattas tyg. Lite samma syndrom som i klädgarderoben.... Fint täcke!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar dina fotografier men tycker också det är roligt att se sömnadsalster igen. Mina amaryllis började inte heller blomma förrän efter jul den här gången. Har de en tyst överenskommelse tro? (Ni ska inte tro att ni ska få bestämma när vi ska blomma)
    Rebecka

    SvaraRadera
  8. Gulligt docktäcke du har sytt! Jättefin Amaryllis! Kram Catarina

    SvaraRadera