fredag 11 januari 2013

Fredag.....

...och jag är inte alls i närheten av så trött som jag brukar vara. Klockan är ju över tio och jag är vaken...måste vara nån form av rekord :) Kan hända har det med min lunch tillsammans med en go vän som kombinerades med lite IKEAshopping. Så nu har jag minsann nya gardiner att sätta upp i vardagsrummet imorgon. Tråkigt nog så behöver jag nog sy upp dem, jag otycker om att sy gardiner därför köper jag färdiga och då blir det som sådär skitsurt när de är för långa. Nåja, inte värst mycket till problem egentligen så jag ska väl inte gnälla alltför högljutt.
Tror visst att vintern kommer på besök igen, det har snöat, blåst och nu känns det som om det blir kallare. Prinsessan har inte varit så pigg på att gå prommisar på morgon och kväll, gjort det som göras skall sedan dragit lite in mot gården, när jag släppt kopplet har hon likt skjuten ur en kanon sprungit fram till ytterdörren. Trots vintertäcke är hon lite frusen den damen.
Nu ska jag krypa ner i sängen med min nya blaska och se om det ploppar upp några ideér, att fotografera ute är inte särskillt lockande, inte kan jag heller komma på nått kul, inspirationen tryter helt enkelt. Har lite vatten/olja idéer som jag tänkte ge mig i kast med imorgon......men ideer kan man väl inte ha för många av ;)

Kram och God Natt

7 kommentarer:

  1. Kan du inte lägga upp gardinerna med hjälp av sådant där band som har klister på båda sidorna så slipper du sy på dem, jag gillar inte heller att sy gardiner.

    SvaraRadera
  2. Nä sy gardiner är inget skoj! Här hemma är de flesta gardinfållarna nålade. Tänker att jag syr dem när jag tvättat dem... och så nålar jag nästa gång igen :-D
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Jag avskyr att sy gardiner!
    Har fyndat flera gånger och har en eller två sömmar att sy. Ändå ligger de vikta, gömda bakom en symaskin;-)
    kram

    SvaraRadera
  4. Så snabb som Du är syr Du några raksömmar i ett huj! Heja på!
    Jag gillar prinsessan i LM=1es fina vita mössa :-)
    kram

    SvaraRadera
  5. Jag som trodde att jag var ensam om att otycka om att sy upp gardiner. Det finns embryo till en FBgrupp tror jag... ;) Förr älskade jag att sy gardiner nu köper jag oxå färdiga. Beror det på att modellerna ändrats till raka stycken månntro

    SvaraRadera
  6. Klisterband är jättebra. När sönerna flyttade hemifrån och köpte gardiner på IKEA så följde det med uppfållningsband.
    Så fin Prinsessan är med mössa. Du får sy/sticka benvärmare också till henne.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag syr alla gardiner jag behöver och känner mig rätt ensam... inget embryo till nån FB-grupp här heller :(
    Stackrs prinsessa som blivit bortskämd av att ligga i värmen i mattes säng... kanske? Men med skön mössa går det kandke bättre! Blaskan innehöll fina idéer till innestudio om jag inte misstar mig? Testa på det är roligt det!
    KRAM

    SvaraRadera