söndag 5 augusti 2012

Gårdagen i bilder....

...och många blir det nog..... Hade en hel del på vill göra listan igår eftersom vädret faktiskt var riktigt bra för just uteaktiviteter så på med kläder och ut och greja lite, satte mig och plockade av vinbär från en buske.....


Sen tittade jag på och hjälpte kanske lite (mest fotade) när ett gäng kvigor släpptes ut i vår hage......

Därefter fortsattes projekt vinbärsbuske....

Nu ser det ut så här och jag känner mig så barnsligt lycklig, nu är det bara fyra buskar kvar, men de sitter inte lika olämpligt till så de ryker i höst!!

Efter stöket i trädgården gav jag mig av och hämtade upp en fd arbetskamrat och styrde kosan mot en annan för en träff med världens sötaste lilla Myra.



Efter gos bus och massor av foton gav vi oss av, innan jag åkte hem tog jag och goa M oss en middag på Lucullus, smakade helt klart gott men jag behöver inte gå dit igen på ett tag.....
Idag blir det mer stök i trädgården, promenad och en del sömnad...(iaf i min plan...)

4 kommentarer:

  1. Effektivt sätt att skörda vinbär :-D
    Vilken liten sötgris du hade dejt med i går! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Lizzan... bärbusken är perenn så man behöver inte rycka upp dem när man plockat av bären :D :D
    Härlig dag fick ni och den lilla Myran är jättesöt!!
    Hoppas att dagen idag blev bra också! Vi har haft lite regn på eftermiddagen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hann att tänka att någon backat in i busken, men...
    Ha det bra i veckan som kommer!
    Vi hörs Lizzie!
    Kram
    Maja

    SvaraRadera
  4. Varför rycker ni upp buskarna? Ska de kastas eller bara flyttas till en bättre plats?
    Kram

    SvaraRadera