söndag 4 mars 2012

Vardagen knackar på dörren....


...men jag tänker inte släppa in den ännu, en liten liten stund till av helg tänker jag ha innan rullgardinen dras ner. Surfa runt lite och drömma om vackra tyger, drömbilden och lite sånt.... Har haft en helt fantastisk helg och är mer än nöjd. Fotograferat massor och sytt en hel del. Sydde klart fodret till vårnecessären, men när det var dags att slutföra den så flög nått i mig och jag djupdök ner bland scrapsen och startade ett nytt projekt. Inte så vidare smart kanske, men vem har sagt att man alltid måste göra smarta saker...?? Att sy ska väl handla om att ha skoj och inte att få allt klart....så är det i alla fall för mig, även om jag kan njuta av bara tusan att få ett surt gammalt UFO över på andra sidan. Nu har jag iaf en del små söta block i glada färger, hoppas att högen ska föröka sig under veckan och kunna bli en topp till helgen.



Imorse var det grått, dimmigt och alldes fullt av rimfrost ute....var ju tvungen att jaga ut med kameran, ohh vad jag önskat att jag haft någon att ta porträtt på i det dystra ljuset, nåja en annan dag kanske ;) Nu fick jag nöja mig med träd och gräs...

Nu måste jag lägga mig raklång...min rygg skriker efter vila....

2 kommentarer:

  1. Du ger dig aldrig du... nya idéer hela tiden! Skicka några till mig så är du snäll!!
    Gråväder kan ge underbara bilder om man bara har tålamod och tror på det!
    God Natt och Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att vi inte hade så'nt väder i storsta'n utan sol och blå himmel.
    Kram

    SvaraRadera