söndag 14 mars 2010

Ny necessär

Valplyckan tar upp vårt hus precis som det ska och hon är centrum i vårt liv just nu. Inatt sov hon lugnt tillsammans med husse och vaknade i normaltid (halv sju). Hon gillar fortfarande inte att vara ute nån längre stund eftersom det är så kallt. Däremot var det rätt skoj att träffa grannhunden och jaga henne en liten stund, då glömdes det bort att var kallt, iaf för en stund. Nu ha jag sytt klart hennes necessär, där borstar klotång och annat nödvändigt ska förvaras. Det blev min egen modell men i en mellanstorlek som jag tycker blev riktigt lagom för min del.
Nu ska jag vila lite, sen blir det till att städa syrummet, vet inte riktigt vad som hänt där inne, måste vara Quilt- Mucklorna som haft raveparty, för inte kan det väl vara så att det ör jag själv? Jag har ju knappt sytt nått på flera veckor...så jag är nog oskyldig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar