söndag 25 oktober 2009

Helgsummering

Detta har varit en helg med mycket på schemat. Fredag gick till att göra klart skoljobb, städa ur dotras gamla rum och förbereda för inflytt av vårt sovrum, sen sydde jag smånessar till lördagens loppis. Lördagen började med Loppis. Hörde att flera av dem som sålde var besvikna över att det kom så lite folk, men jag sålde fullt tillräckligt och nu en härlig summa att handla tyg för ;) Till jul ska vi arrangera en julbazar i skolans matsal. Då är det inte loppissaker utan bara hantverk av olika de slag. Ska göra vårt bästa att sprida budskapet så att det kommer många säljare och besökare!! När vi kom hem från Loppisen var det bara att säta fart med att fixa fika till Svärmor o co som kom för att fira Lilleman. När de åkt låg jag och kippade efter luft som en guldfisk på torra land. Vid tio kom kraften åter och jag grejade på fram till midnatt.
Jag har inte mycket kvar i mitt lager så det vill till att börja skapa igen, har snart sytt tre stora saker klart, men de kommer inte på bild än på ett tag....
Idag har vi varit till stan och köpt lite renoveringsgrejs så nu har inte KG nått att skylla på längre. Har fått flera utmaningar, en gul variant, bild är tagen, men Mucklorna har fått tag på minneskortsläsare så jag ska redovisa så fort den kommit fram. Nu ska vi se om jag kan komma ur mitt paltkoma och ta mig ner till syrummet för att sy lite till innan John Blund kommer och attakerar mig med stora grussäcken!!

3 kommentarer:

  1. Kikar förbi från Ninas sida. Om jag då inte gör bort mig och har blandat ihop dig med någon så är det väl du som sydde den fina väskan till Max? Får tacka så mycket - den är superfin!

    SvaraRadera
  2. Oj då ingen rast och ro i helgen för dig. Kul att loppisen gick bra! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Ojdå, ingen rast och ro i helgen för dig. Kul att loppisen gick bra! Kramar Ullis

    SvaraRadera