söndag 12 juli 2009

Städat!

När jag höll på och röjde av köket så fick KG ett spel ute i hallen. Vad som orsakade hans blodtrycksstrering och gormande var vårt trevliga trappskåp. Ett litet bra förvaringsskåp under trappen, kanske lite för bra. Det är så lätt att kasta in saker där och ganska snabbt blir det fullt och totalt omöjligt att hitta just det man leta efter. Bestämde mig för att göra nått åt saken, två säckar med skit, en säck med vinter skor, fyra stora väskor att lyfta upp på vinden sen blev det riktigt fint där inne, antagligen så kommer det int hålla allt för länge men man får vara glad så länge det varar. Nu suger det lite i sytarmen så det är nog bäst att jag stänger in mig i syrummet och skapar nått kul!

2 kommentarer:

  1. Det är precis som med våra snedgarderober som vi har på ovanvåningen, där ryms också en massa (massa!) skräp - och man samlar ju tills det tar stopp... Men lika kul som det är att köpa på sig saker och samla på hög, lika euforisk tycker jag man blir när man tar ett krafttag och rensar och framförallt slänger det man inte behöver ha. :-)

    Ha're gott - idag drar vi till Kristianstad och imorgon ska vi gå på Kiviks Marknad. :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tror att varje hus har en sån där garderob/skrubb, precis som den där kökslådan med allsköns bråte. I vårt hus har vi en passage in till tvättstugan där vi skickar in allt som inte har någon bestämd plats, ibland går det knappt att komma in till tvättstugan :o( Måste kännas skönt att ha rensat upp i röran! Kramar Ullis

    SvaraRadera