söndag 25 augusti 2013

Nu är det dags!!

Att allvarligt börja fundera på flytt, frågan är bara hur långt?!? Vadan dessa tankar?? Jo jag har skämt ut mig på bygden.... Ni vet nog sedan tidigare om mitt usla lokalsinne, men när det slår till i min hemvana miljö då har det väl ändå gått för långt..... Tog glad ihågen på mig mina nya hörlurar, på med bästa promenadsällskapet (för tillfället Daughtry) satte på Prinsessan kopplet.
För oväxlings skull så tog jag min runda åt andra hållet än jag brukar (så här i efterhand galet fel beslut). Pinnar på, njuter av musiken, naturen och småpratar med Prinsessan. Rätt var det är där på vägen kommer en lös gris, paniken slår till, tittar åt alla håll vart jag kan ta vägen medan grisen närmar sig oss. Rusar upp mott närmsta hus och knackar på. Ut kommer en stackare som knappt förstår vad jag stammar fram. Jag har inte följt vägen som jag ska.....
Jag har knatat upp på en tomt där denna faktiskt riktigt snälla gris brukar knata kring och hon var bara nyfiken på oss. Bad om ursäkt typ tjugofem gånger och lommade iväg åt rätt håll denna gång.... Så nu sitter jag här med skämsmössan och tittar på hemnet efter nånstans att bo på lagom avstånd.....

7 kommentarer:

  1. Hi hi tur det gick bra i alla fall! Det löser sig säkert utan flytt, du kan väl hitta på något annat nästa gång ni är ute på utflykt? Kram på dig..

    SvaraRadera
  2. Oj, inte visste jag att du var så rädd för grisar :o) Jag tror att det faller i glömska ganska fort så du kan nog bo kvar. Ha en bra söndag! kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Näe, så illa tror jag inte det är. Du kan nog bo kvar ett tag till :))

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  4. Sv: Tack snälla! Ja det gick verkligen fort, lite för fort! men så är det när man har roligt! :D

    SvaraRadera
  5. Ha,ha! Du kan säkert bo kvar...

    SvaraRadera