måndag 13 februari 2012

Ännu en dag....

....och ett år kan läggas till handlingarna. Jag är inte längre 40 och förväntas krisa utan 41 och nu ska krisen vara över. Skönt tycker jag är lite jobbigt att göra sitt bästa att motsvara förväntningar. Sanningen ska fram att jag inte har så mycket emot att fylla år, det är ganska trivsamt när arbetskamraterna ställer sig upp och sjunger, att det trillar in gulliga grattishälsningar här å där. Tycker även att det är ett himla stohej där om att man blir gammal och att det ska vara nått otäckt, äsch heller jag vill hellre se det som att man blir bättre inte äldre. Ett år av erfarenheter som leder till personlig utveckling. Det här har annars kunnat vara en dag som bäddad för katastrof....kunde för mitt liv inte somna igår och fyra timmars sömn är alldeles på tok för lite för att jag ska bli pigg och glad av kaffe. Men vem kan gå omkring och vara sur när man fyller år och blir uppvaktad som en Prinsessa?? Inte jag iaf......nu ska jag stänga av hårddisken, dra ur kontakten så att jag försäkrar mig om att den inte går för runt och blir överhettad även inatt. Imorgon är det tisdag och för att fixa ett leende på läpparna denna dag bör jag få mer sömn än fyra timmar......
Tack å God Natt!!!!

8 kommentarer:

  1. 41 är väl ingen ålder, du är ju fortfarande en kvinna i dina bästa år.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du kommer alltid att vara i dina bästa år och i övrigt så håller jag med dig om det mesta i dagens blogg!
    Kram och Grattis!

    SvaraRadera
  3. Ännu ett år av erfarenheter och kunskap är nåt att gratulera till så... GRATTIS!! Sen spelar åren ingen roll ingen kommer undan!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! Och gammal blir man aldrig - bara lite mera vuxen! ;-) Kram!

    SvaraRadera