måndag 5 juli 2010

Just inatt...

...längtade jag efter vintern, och förbannade sommaren. Vem har sagt att man måste älska denna årstid? Jag gjorde det då rakt inte i natt. Gick till säng i hyfsad tid, men att somna var inte att tänka på. Det var så varmt att en bastuägare hade varit avundsjuk. På det fick hundvalpen spatt, all energi som hon borde gjort av med under dagen men inte orkat på grund av värmen fick henne att löpa gatlopp i sängen och under sängen. Till sist gav jag upp, tog mitt pick och pack ner till soffan, något svalare, men en miljard flugor som alla ville sitta på just min kropp, blääää. Tog mig en iskall dusch ett rent påslakan och vips jag somnade, bara för att vakna mitt i natten av att mina små bebisar busade PÅ mig, de for ur soffan snabbt om ögat när jag vrålade till. Nu känns det väl inte om om jag är direkt utvilad, men jag är iaf vaken. Nu är det bara fem arbetsdagar kvar, sen så kan jag vara vaken hela nätterna om jag så vill eller inte kan sova.
Idag händer nått spännande och lite hållna tummar och tår skulle inte skada, jag ska iaf hålla mina tills de vitnar.......

4 kommentarer:

  1. Visst är det hopplöst att sova i värmen. Jag funderar på att blåsa upp syhelgsmadrassen och sova i vardagsrummet.
    Håller en (den andra måste få jobba) för dig i dag.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Klart jag håller alla tummar mm som jag har :-) När får jag reda på varför? kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vi har investerat i en flugfångare fråm Nordpost kanon bra inga flugor som restas, men värmen är det värre med där har jag inget tips.

    SvaraRadera
  4. jag funderar på att sova nere i vår källare, där är det svalt och skönt.
    Jag håller tummarna!

    SvaraRadera