lördag 19 december 2009

Livet går vidare

Nu är begravningen avklarad och den blev precis så sorgesam som jag trott, men väldigt vacker och värdigt avslut. Hur konstigt än det känns så är det nu dags att gå vidare, att få till en jul här hemma. Så på förmiddagen var vi in till Uppsala och köpte julklappar. Efter ett par timmar så är vi så gott som färdiga och det känns skönt. Nu fullkomligt kryper det i min kropp att börja sy julsaker, gärna med massa tomtar osv.... Ska bara se till att familjen får middag sen så ska det banne mig bli tomteverkstad här i mitt syrum!
Avslutar med ett STOOORT TACK OCH KRAM till er alla som skrivit rara kommentarer, skänkt oss tankar i denna svåra tid! Det har betytt massor och lite till. Puss på er !!

3 kommentarer:

  1. Så härligt att se di energi. Skönt att se framåt och att kunna bevara minnen inombords. Hitta julglädjen och ta hand om varandra! Ha det gott och jättekram till dej!

    SvaraRadera
  2. Ja det var en jättefin och värdig begravning, men ack så otroligt tung. Har aldrig gråtit så mkt på någon begravning förut, men det var samtidigt skönt att få/kunna "släppa ut det". Det blev liksom 100% verkligt för oss som bor en bit på avstånd först i fredags, även om det låter dumt.

    Kändes bra att få krama om dig och K och givetvis P också.

    Stor kram till er, önskar er en riktigt fin jul (fast vi lär ju höras snart igen förstås).

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vill bara du skall veta att jag tänker på dig. Ha en fin advent.
    Kram

    SvaraRadera