söndag 12 januari 2014

Snöig dag...

I morse när jag klev upp ur sängvärmen så sken solen, kallt om nästippen ute men rätt skönt ändå. Kunde inte låta bli att ta några bilder på isformationerna i träden, Prinsessan var dock inte så imponerad av att stå still i kylan så det blev inte så många som det kunnat bli om jag fick bestämma. Kanske tur det eftersom jag trots att det är söndag behövde ta mig till jobbet och göra ett ryck. Snart är även denna flytt avklarad och vi kan återgå till nån sorts normaltillstånd. Kan inte låta bli att tycka att det ska bli riktigt skönt!!När jag åkte iväg till jobbet började det snöa och har så gjort till och från idag, hade varit skoj och haft en fotograferingsdag, men det får bli längre fram... Lurar på att ta mig en veckas semester snart...frågade pojkarna om jag skulle ta ledigt över sportlovet, de tittade storögt på mig som om jag kom från yttre rymden eller nått sånt , till sist hämtade Mellis sig och kläckte ur sig " det är inte nödvändigt". Bara att inse den smärtsamma sanningen, de är stora och behöver inte tjatiga mamma längre, i alla fall inte på samma sätt. Nåja, rätt bra att det är så ändå. Så jag kommer nog att ta mig ledigt bara för mig själv och göra det jag behagar, kan nog vara riktigt skönt tror jag visst!

Nu ska jag klä mig i nattakläder och slinka ner på soffan med en bok i näven och hoppas att den lalla gubben med sandpåsen kommer snart.... Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar